söndag 30 oktober 2011

Hö(gskoleprovet)stlov

Nu sitter jag mitt i natten och skriver, trots att jag ska upp tidigt och jobba imorgon. Det är ju klart, jag har gjort högskoleprovet idag! För första gången, jihoo. Nu har jag precis rättat och det ser faktiskt helt okej ut. har mycket planerat inför det välbehövliga lovet men jag måste verkligen, verkligen plugga undan vissa saker. Tre kemilabbar och ett muntligt nationellt prov i svenskan är mina måsten. Sen ska jag helst hinna med att plugga lite atomfysik och historia. Annars är det chill. Måndagen går åt till att fira min syster, sedan måste jag fråga Ludde om fika på söndag, mormor om besök på tisdag och sen onsdag blir det förhoppningsvis brownie-bak med Matthew. Sen är det torsdag och jag ska till Anna och plugg/gå på bio om jag har råd. Sen vill, vill, vill jag åka till syster i Skåne om ekonomin tillåter. Vara där under helgen och sen är det måndag, skolan, igen.

Var är mina slappa och göra ingenting-dagar? Skjut mig. Jag kommer att gå i väggen snart. Senaste helgen kändes inte som en helg eftersom jag inte var hemma och slappnade av. Inte ens en liten sovmorgon fick jag. Samma blir det den här helgen. Fest för fina Tinis i fredags, sova hos Vic, prov på hela lördagen, ost/vin/postkodmiljonären-kväll hos Maria, hem mitt i natten och rätta prov, sova, upp och jobba halva söndagen för att sedan plugga och fika bort resten. Ska sova länge på måndag. Elin får klara sig ett tag till.

Nu är det verkligen natten. Vi hörs om ett tag.
Puss och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar