onsdag 6 juli 2011

Chill på stranden

Jag har nu badat i medelhavet, tack så mycket. La Grande Motte heter stället vi badade på. Vattnet var  svalt och saltigt. Det var så klart och fint också. Inte blått eller turkost utan helt genomskinligt. Det glittrade nästan. Det var även lättare att flyta än hemma. Antar att det har med salthalten som leder till högre densitet och därefter, enligt arkimedes princip, blir vattnets lyftkraft större. Anyways, det var lite blåsigt (tack gode gud) så vårt parasoll lyckades flyga iväg och nästan spetsade en liten pojke medan jag låg där med halvknäppt bikinitopp och skrek åt Anna att springa och hämta det. Sedan hade jag tydligen missat att smörja in solfaktor på baksidan av låren så nu kan jag knappt sitta. Ha. Ha. Ryggen är dock brun och fin. Vi kör på framsidan resten av veckan känner jag.
Idag blev det inga bilder, bara på mina brända ben, de är sjukt röda, och de ska jag inte lägga upp här om jag inte vill ärra er för livet. Ha det bra, puss och hej!

1 kommentar:

  1. Kul att läsa om allt du gör! Det är som ett "direktsänt" vykort!

    SvaraRadera